Saturday, October 2, 2021

Biar Allah Menunjukkan Siapa Yang Salah, Dan Mengenai Menjadi Muslim


Kita boleh buat majlis bacaan surah Yasin, dan engkau boleh ajak sesiapa saja untuk bersama engkau. Kalau aku adalah pihak yang salah, maka aku akan menjadi bisu selama setahun, tetapi kalau aku adalah pihak yang benar, maka engkau dan yang bersama engkau akan menjadi bisu selama setahun. Ok? Aku mengatakan bahawa bapak engkau, iaitu Pakde Omar sudah mengatakan kepada aku bahawa 2 baris adalah bahagian bapak aku, iaitu Lek Sarbani. Dan aku mengatakan bahawa aku tidak pernah meminjam geran tanah Banting dari siapa pun. 
       Berani kerana benar. Dan lebih baik takut kalau salah. Sila berani kerana benar. Dan sedarlah bahawa mengucap "kalimah Syahadah" bukanlah bagaimana untuk masuk Islam atau menjadi Muslim. Sesungguhnya, mengucap "kalimah Syahadah" adalah bagaimana untuk menjadi Munafiq atau Muslim palsu. Dan seseorang yang sebenarnya bukan Muslim bukanlah Mukmin, juga bukan Muttaqin, serta bukanlah pengikut Nabi Muhammad. Al Quran patut ditadabbur, bukan patut dihafaz. Dan mengenai "syahadah Munafiq" di dalam al Quran, sila fahami ayat pertama di surah Munafiqun (Quran 63:1). Menyangka bukanlah mengetahui. Keyakinan tidak mengubah hakikat. Dan syaitan mampu untuk menghias-indahkan kejahatan dan kebodohan. 
••••• 
Pembahagian Harta Pusaka Dan Hakikat Muslim 
- https://bit.ly/3kB0a1t 
••••• 
Ilmu Masuk Islam @ 
Bagaimana Untuk Menjadi Muslim 
- https://bit.ly/2Y61GMJ 
••••• 
Sembah Dan "Ain-Ba-Dal" 
Dan "Ash-hadu" Dan Solaat Palsu 
- https://bit.ly/2ZF1ncw